Pakkende LinkedIn stories: zo maak je ze voor jouw bedrijfsprofiel!

Net als Instagram en Facebook is LinkedIn ook op de story-trein gestapt. LinkedIn Stories geeft je weer de extra mogelijkheid om jouw volgers op de hoogte te houden en te bereiken. Maar hoe spreek jij jouw volgers nu het beste aan? LinkedIn is namelijk geen Instagram of Facebook, het is een zakelijk platform. Wij vertellen je hoe LinkedIn Stories werkt, de do’s en don’ts en een paar leuke ideeën!

Aan de slag met LinkedIn Stories!

Wanneer je LinkedIn opent op je telefoon verschijnt er bovenaan je scherm een balk waar je de LinkedIn Stories kan bekijken. Voor de desktopversie zijn de LinkedIn Stories (nog) niet beschikbaar.

Om LinkedIn Stories voor jouw bedrijfspagina te maken klik je op het plusje bij jouw foto. Nu kan je een foto of een video toevoegen. Je kan ervoor kiezen om er op dat moment zelf een te maken of te uploaden via je smartphone. De video kan helaas maar maximaal 20 seconden lang zijn. Wanneer je je beeld hebt opgenomen kun je tekst of een sticker toevoegen of iemand taggen. Vervolgens upload je je LinkedIn Stories en is het zichtbaar voor al jouw connecties! Jouw connecties kunnen ook reageren op jouw story, dit krijg je te zien via een bericht. Ook kan je zien wie jouw story bekeken heeft, althans als ze ‘bekijken in privémodus’ uit hebben gezet.

LinkedIn Stories Do’s en Don’ts

Het is belangrijk om te onthouden dat LinkedIn een zakelijk platform is. Dit moet je daarom ook meenemen wanneer je een story voor je bedrijfspagina wilt plaatsen. Denk altijd na over de zakelijke connectie tussen de LinkedIn stories en de volgers van jouw bedrijfspagina. Dit wil zeggen: geen persoonlijke/privé berichten, alleen relevante content met een zakelijk tintje.

TIP: het is geen promotietool, dus minimaliseer acties en andere vormen van reclame 😉

Ideeën voor LinkedIn Stories voor jouw bedrijfspagina

  • Geef een kijkje in jouw werkdag, laat zien waar jij mee bezig bent, met wie je werkt en hoe een dag er voor jou uitziet
  • Zet relaties en opdrachtgevers in de spotlight
  • Introduceer het team. Laat zien wie er allemaal werken en wat zij doen
  • Houd jouw connecties op de hoogte van eventuele evenementen
  • Deel tips en adviezen die voor jouw connecties echt belangrijk zijn
  • Deel mijlpalen, zoals bijvoorbeeld de start van een nieuwe grote opdracht.

Nu is het jou beurt om LinkedIn Stories te maken! Met deze stappen en ideeën komt dat helemaal goed. Wil je meer weten over LinkedIn, klik hier!

Groeten,

Lieneke de Wolf