Waar moet ik op letten bij het toevoegen van mijn bedrijfsinformatie op LinkedIn?
Naast de bedrijfswebsite is het ook belangrijk dat de bedrijfs-LinkedIn-pagina zo hoog mogelijk komt te staan in de Google zoekresultaten. Om dit te realiseren, moet je de bedrijfsinformatie van de LinkedIn-pagina met de juiste zoekwoorden worden gevuld. Google screent de eerste 156 van een pagina tekst dus het eerste deel van de bedrijfsinformatie is het belangrijkste.
Het is van belang om niet dezelfde tekst te gebruiken als op de bedrijfswebsite. Zorg dat de lezer andere informatie te weten komt. De belangrijkste informatie eerst, maar daarin de zoekwoorden die het beste scoren. Daarna pas de andere relevante informatie en op het laatste is het mogelijk om verder uit te weiden over wat meer gedetailleerde zaken. Aangezien LinkedIn gericht is op het bedrijfsleven is het van belang om altijd professioneel over te komen.
Op een bedrijfsprofiel zijn de producten en/of diensten gegarandeerd genoemd. Maar let op! Het is van belang om niet te diep hier op in te gaan maar juist aan te geven welke oplossing jouw bedrijf brengt voor de klanten. Oftewel: denk in oplossingen!