Welke bedrijfsinformatie kan het beste op mijn Facebook bedrijfspagina geplaatst worden?

Bij het opstarten van een Facebook-Bedrijfspagina is het belangrijk om deze goed en volledig in te stellen. Hieronder enkele elementen die als basis ingevuld moeten worden over het bedrijf:

  1. Beeld. Voeg een profiel- en omslagfoto, passen bij je bedrijf, toe aan de bedrijfspagina. Vaak is dit het logo van de organisatie.
  2. Beschrijving. Het is van belang om een korte beschrijving over het bedrijf toe te voegen aan de pagina. Probeer deze beschrijving kort te houden met 1 tot 2 zinnen. Vertel hierin in welke sector je bedrijf werkzaam is en wat de sterke punten zijn of wat het bedrijf uniek maakt.
  3. Contactgegevens. Zorg dat alle (algemene) contact gegevens toegevoegd zijn aan de pagina. Denk hierbij ook aan de website en social media kanalen.
  4. Openingstijden & locatie. Mocht het relevant zijn is het ook nuttig om de locatie van het bedrijf toe te voegen. Daarnaast is het van belang om de openingstijden te vermelden zodat mensen weten wanneer ze langs kunnen komen of contact op kunnen nemen.
  5. Meer categorieën. Bij een Facebook-bedrijfspagina is het mogelijk om twee extra relevante categorieën te selecteren. Dit zorgt ervoor dat potentiële klanten de pagina beter en sneller zullen ontdekken.
  6. Info & verhaal. Bij het gedeelte info is het mogelijk om een verhaal aan de pagina te voegen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan hoe het bedrijf is opgericht, wat de missie is of waar het bedrijf zich in specialiseert.
Reactie plaatsen